Workshop Theater

De allereerste Theaterworkshop reeks van stichting PodiuM was een succes!

Op 3 april was de presentatie middag van de allereerste Theaterworkshop reeks door Stichting PodiuM. De jongerengroep trapte de voorstelling af. Ze hadden ingestudeerd dat ze zich bij het oplopen zichzelf afvroegen hoe de voorstelling eruit zou komen te zien. Vervolgens daalde het besef bij de jongerengroep in dat het publiek al aanwezig was in de ruimte. Al ‘improviserend’ bedachten ze dat de voorstelling over een dagwinkel in het Westerkwartierster Marum zou gaan. “Dagwinkel, ’t praatje met Kaatje.”

Vervolgens sloot de volwassen groep naadloos aan op deze creatieve opening van de jongerengroep en de dagwinkel werd geopend. De meest vreemde personages kwamen langs bij Kaatjes dagwinkel. Verdwaalde toeristen, bejaarde vrouwen met wel erg stoppelige gezichten en er werd zelfs een overval gepleegd door een incompetente boef. Kaatje weet haar vrouwtje te staan en weet uiteindelijk de dag ook tot een goed einde te brengen waarna ze de geliefde dagwinkel met succes afsluit.

Een deelnemer schreef de volgende recensie:

“Kennis maken met de beginselen van theater en op een laagdrempelige manier toe werken naar een presentatie moment waarin zelfgemaakte scènes worden gespeeld. Samen met je medespelers shinen op een PodiuM! Dat was het uitgangspunt vooraf en dat het geslaagd was bleek wel uit de reacties van de spelers en het meegekomen publiek.“

De workshops waren op 4 avonden en aansluitend één middag waarin de groep de zelf gemaakte scènes voor publiek presenteerde.

Mee doen met de tweede workshopreeks? Hou onze website in de gaten en schrijf je in voor de nieuwsbrief!