Menu Close

Openluchtvoorstelling 16 gaat door!!

De openluchtvoorstelling 16 gaat door! We zijn zeer blij dat op 3 mei 2023 om 20:00 uur de première opgevoerd zal gaan worden. In dezelfde week zal de voorstelling nog minimaal 5 keer opgevoerd worden.

Script – Ondanks dat we nog niet officieel konden vaststellen dat de voorstelling door zou gaan, is scriptschrijver Nico van Wijk al maanden geleden begonnen met het verzamelen van informatie. Op basis hiervan heeft hij een synopsis (verhaallijn) geschreven en heeft hij afgelopen week ook de eerste opzet van het script afgerond. Het onderwerp van de openluchtvoorstelling is niet zomaar een verhaal wat vertoond gaat worden. Daarom zullen we in september het script doornemen met een comité. Dit comité bestaat uit een afvaardiging van nabestaanden en personen met kennis van de mei-staking en de voormalige radarstelling Löwe.

Financiën – Met het organiseren van een dergelijke voorstelling worden er veel kosten gemaakt. Een overzicht hiervan hebben we opgenomen in een projectplan en dit hebben we gebruikt om een bijdrage te vragen aan verscheidene instanties en overheden. Met de huidige toezeggingen is 85% van de begroting gedekt. Hierdoor hebben we voldoende vertrouwen dat er een sluitende begroting gemaakt kan worden. We gaan de komende tijd nog wel op zoek naar de resterende € 25.000. Ideeën om dit resterende percentage bijeen te brengen zijn van harte welkom!

Organisatie – We gaan nu de organisatie opzetten zodat de voorstelling goed en waardig opgevoerd kan worden. Kim zal de rol van artistiek leider op zich nemen en Arnold is zakelijk leider. We gaan op zoek naar communicatie-medewerker, productieleider, repetitieruimte, vrijwilligers voor decorbouw, , etc. Om acteurs te vinden gaan we audities houden op 8 oktober. Wil je ook meedoen? Geef je op via [email protected]

Voor verdere informatie verwijzen we graag naar de website en/of social media kanalen van Stichting Podium. Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn, neem gerust contact met ons op.

Openluchtvoorstelling 16 is mede mogelijk gemaakt door:

• Provincie Groningen
  • JB Scholten Kamminga fonds