Kim Oosterhoff

Kim heeft de opleiding Docent-Theater aan de NHL Stenden Hogeschool afgerond. Ze heeft al vele theatergroepen mogen begeleiden bij o.a. Dance Company 058, SDM en Telekids Musicalschool.

De herdenking op 4 mei door de basisscholen is bij Kim altijd bijgebleven. Daarna heeft ze gesprekken gehad met haar oma die gedurende de oorlog in Opende woonde. Dat heeft ervoor gezorgd dat ze als onderdeel van haar opleiding Docent-Theater, de minor Tweede Wereldoorlog Educatie heeft gevolgd in Utrecht.

Arnold Boekema

Arnold werkt als Interim Manager in het MKB. Daarnaast is hij actief (geweest) in besturen van verenigingen sv Marum, DOS Marum en stichting MaRun.

Door zijn familiegeschiedenis (van der Wier/Doornbosch) heeft deze gebeurtenis sinds zijn jeugd altijd de interesse gehad. Hij vindt het daarom belangrijk dat deze gebeurtenis herdacht en van geleerd blijft worden.