Voorstelling 16

Oproep Audities

Voorstelling
Voor de tweede maal ligt er op de Haar een boomstammetje over de weg om melkwagens te hinderen. Als de Duitse Patrouille hier voor de tweede maal last van heeft besluiten zij om het groepje mannen op het erf van Eeuwe de Jong op te pakken. Vervolgens pakken ze nog een aantal mannen op bij de boerderij van Andries Hartholt. In totaal 16 mannen, die in eerste instantie worden opgepakt om even bang gemaakt te worden. Als Majoor Mechels die dag arriveert op de Radarstelling Trimunt omdat hij eropuit is gestuurd om in het Westerkwartier orde op zaken te stellen, weet hij precies wat er met de zestien moet gebeuren. Op 3 mei 1943 zijn 16 mannen gefusilleerd op Trimunt. Precies tachtig jaar later gaan wij dit verhaal op exact dezelfde plek vertellen. Met een script van Nico van der Wijk, bekend van o.a. de voorstelling Issy & Sophius, gaan we dit beladen onderwerp vormgeven zodat we dit verhaal levend houden.

Extra auditie op 29 oktober
We zoeken met name veel mannen van ca. 20 jaar. Theaterervaring is niet vereist, enthousiasme en bereidheid om te leren wel. De audities zijn niet voor specifieke rollen, tijdens de auditie zal worden gekeken wat het beste past. De auditie vindt plaats in groepjes, we werken in blokken van een uur. Twee weken voor de auditie krijg je een dialoog toegestuurd die je uit je hoofd moet leren. Zowel locatie als tijd volgen.

Ben jij in de maanden november 2022 t/m 7 mei 2023 beschikbaar om één of twee avonden te repeteren in de week? De voorstellingen vinden plaats tussen 1 t/m 6 mei 2022. De repetities beginnen in november 2022 op een nader te bepalen avond. In eerste instantie repeteren we één avond per week en af en toe een repetitie dag of –weekend. Naarmate de voorstellingen dichterbij komen zullen de repetities toenemen.

Opgeven
Ben je enthousiast geworden en lijkt het je leuk om onderdeel te zijn van een professionele voorstelling? Schrijf je in voor de auditie via onderstaand formulier.

Lukt het niet met het formulier? Stuur dan een bericht naar kim@stichting-podium.nl met je gegevens en pasfoto.